måndag 7 juni 2010

Dagens fundering: Sova eller läsa

Jag har inte alls lust att gå och lägga mig om kvällarna. Jag vill läsa! Jag känner mig ibland som en trotsig tonåring eller som min lilla tvåring som säger NäÄ! Men eftersom jag numera inte alls klarar av sömnbrist så måste jag ändå lägga mig i något så när rimlig tid. Jag kan inte läsa hela natten! Förr läste jag alltid klart en bok, trots att klockan kunde bli ett och två  och tre på natten. På något sätt kan jag sakna det där att bara läsa vidare, för att jag har lust.

Hur är det med er? Läser ni klart en bok trots att ni egentligen behöver sova?

4 kommentarer:

BokMamma sa...

Jag har aldrig lyckats ligga vaken halva nätterna för att läsa. Jag somnar helt enkelt. Utan jag är mer sån att om jag vaknar tidigt och jag har möjlighet(inte så ofta nu när jag har barn) ligger jag kvar och läser några timmar. Men som sagt den möjligheten finn knappt längre.

boksnoken sa...

Jag är en förståndig flicka så jag släcker lampan i tid :-). Men visst händer det att jag läser ut en bok som jag bara inte kan släppa, trots att klockan blir alldeles för mycket... Nån enstaka natt ibland med för lite sömn klarar jag av, men inte varje natt!

MariaH sa...

Det händer fortfarande men det brukar straffa sig eftersom barnen sällan tar nån hänsyn till att mamma vill sova och kroppen orkar inte så mycket sömnbrist längre märker jag... eller så är det bara svårare att få tillfälle att sova ikapp? Men ibland struntar jag i det o läser på iaf...

Västmanländskan sa...

Jag läser trots att jag vet att jag borde sova!