fredag 4 juni 2010

Dagens fundering: Sommarambitioner?

Fredagsfrågan hos Bokhororna var vad man har för ambitioner när det gäller sommarläsningen i år. Först tänkte jag att jag har väl inga ambitioner. Men sedan kom jag på andra tankar. Jag har en hög med böcker som väntar på att de ska läsas och det ska jag ta tag i redan ikväll. Påbörja i alla fall. För nu närmar sig skolavslutningen och jag får sommarlov. Nåja, på fredag slutar eleverna och jag jobbar ett par dagar till. Men jag behöver inte planera några fler lektioner. Det betyder mer lästid för mig! Jippi!!!

Mina ambitioner gällande sommarläsning är följande:
  • Jag ska läsa min stora hög med väntande böcker.
  • Jag ska läsa när jag har lust och inte låta petitesser som städning komma i vägen för läsningen, men jag ska inte låta min läsning gå ut över att umgås med familjen.
  • Jag ska läsa för barnen så fort de ber om det.
  • Jag ska läsa för barnen varje dag även när de inte ber om det. (Har väl aldrig hänt hittills att de inte bett om det! ;)  )
  • Jag ska hitta en kapitelbok att läsa för stora tjejen. Hon är stor nog nu!
  • Jag ska läsa olika typer av böcker.
  • Jag ska bara läsa böcker som jag har lust att läsa.
Vad är dina ambitioner?

2 kommentarer:

Lilla O sa...

Bra ambitioner! Ska fundera över mina också.

Boklusen sa...

Hm. Jag ska fundera över mina jag med. Men lust och glädje är alltid ett ledord över läsandet!