söndag 30 maj 2010

Mors dag och trädgård

Idag fick jag en sådan trevlig överraskning när jag vaknade. Barnen hade gjort fina handavtryck på var sin teckning till mig. Så de kom rusande med sina teckningar och så fick jag en kram av dom. Jag hade helt glömt att det var mors dag.

Senare på dagen så åkte vi till vår handelsträdgård och köpte plantor till vår trädgård. Vi har hållit på att ordna med en av våra rabatter sedan i höstas. Nu köpte vi:
Stor Blåklocka
Karpaterklocka
Rosenkrage
Hosta (Funkia)

Det kommer att bli så fint! Jag ska lägga ut en bild på rabatten senare när den står i blom!

Jag har inte läst så mycket idag, men igår läste jag ut en bok. (Recension kommer)

Hur har er dag varit?

2 kommentarer:

Min plats i solen sa...

Vilket underbart sätt att vakna på! :) Det låter som du fick en jättefin Mors Dag. :)

Ha en fin kväll!
Kram Lotta

Boklusen sa...

Trädgårdsfix hos mig med. Hade varit härligt med lite mer läsning i solskenet, men tyvärr...