söndag 16 maj 2010

Dagens fundering - Ökad försäljning av trädgårdsböcker?

När det blir vackert väder och varmt väder, så åker genast trädgårdsböckerna fram här hemma och jag börjar drömma och planera. Mitt i allt drömmande så började jag fundera kring försäljningsstatistik. Kan det vara så att fler trädgårdsböcker säljs just när det varmare vädret kommer? Finns det någon sorts ökad försälning någon viss månad? Säljs det fler böcker på våren eller sommaren?

I alla fall njuter jag av att bläddra i vackra trädgårdsböcker! Hur är det med er?

2 kommentarer:

Boklusen sa...

Så måste det ju vara. Det är ju nu man slukar allt i ämnet, speciellt om man ska göra några förändringar i trädgården eller behöver något råd.

Vicky sa...

Bra fråga! Det är iaf oerhört inspirerande att bläddra i trädgårdsböcker med vackra bilder. Jag har nu habegär efter Livet i solen av Peter Englander.