fredag 28 maj 2010

Dagens fundering - För trött för att läsa

Jag är helt slut på efter denna vecka. Dels har min man varit borta på tjänsteresa och dels så är det ju slutspurten på jobbet nu. Jag brukar ju hämta kraft ifrån mitt läsande, men nu när jag försökte läsa ikväll märkte jag att jag så själsligt utmattad att jag inte orkade läsa ens. Jag är egentligen inte sömnig. Jag har bara inte ork att läsa. Det är riktigt ovanligt för att vara mig! Tur i alla fall att det är helg nu! Antingen blir det lite TV-tittande nu eller så blir trots allt dags för sängen. Några sidor blir det i alla fall inte läst, hur lockande boken än är. Konstigt att man kan vara sugen på att läsa, men sedan inte har energi till det!

Hur är det för er nu när det är helg?

3 kommentarer:

Annika sa...

Då jag har jobbat natt i veckan har jag inte hunnit läsa speciellt mycket. Men det tänker jag verkligen ta igen nu när jag är ledig ända fram till söndag. Och jag återgår till mina normala arbetstider (7-15.30) nästa vecka så då kommer jag återigen att kunna läsa precis så mycket som jag brukar. Det glädjer mig då jag har saknat det lite...

boksnoken sa...

Det händer även för mej ibland att jag är för trött för att läsa, även om det inte är så ofta. Men då brukar det vara för att jag är sovtrött och ögonen helt enkelt inte orkar hållas öppna...

Bai sa...

For meg varierer dette veldig, men akkurat nå er eg også inni ein fase kor eg ikkje les så mykje. Eg sovnar bare. Men eg veit med meg sjølv at det går over.