söndag 25 april 2010

Dagens fundering - Titlar... får de se ut hur som helst?

Eftersom jag precis har läst Bitterfittan, så har jag funderingar kring om titlar.

Får man skriva vilket ord som helst i en titel? Är det okej? Kan man ha ett svärord i en titel? Är det betättigat? Tycker man det är okej, även om man inte tycker det är okej att svära? Är allt tillåtet och förlåtet när det är i en boktitel? Kan man komma undan med vad som helst? Och är jag världens mest pryda person när jag har svårt för titlar som denna?

Vad tycker ni?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nej jag tycker inte att du är världens mest pryda person och skulle någon tycka det så får jag göra dig sällskap. Jag har också svårt för titlar som "Bitterfittan" och "Aldrig fucka upp", även om titlarna säkert passar in i sammanhanget så måste det ha funnits andra alternativ.

klok som en bok sa...

Har också lite svårt för Bitterfittan. Skriva det går bra, men säga det högt vill jag helst inte:-)