måndag 22 mars 2010

Dagens fundering - Drömplatsen att läsa

Då det pratas lite på några bloggar om var man brukar sitta och läsa, så började jag fundera. Jag läser för det mesta i min soffa i vårt vardagsrum, men jag drömmer om att sitta och läsa på ett café. Tänk att sitta där i lugn och ro. Dricka en kopp te (eller en kopp varm choklad med grädde om det är ruskigt väder ute) och äta en smaskig bakelse samtidigt som jag läser en god bok. Ibland stanna upp och betrakta människorna omkring. DET är min dröm. Var drömmer du om att läsa?

6 kommentarer:

Boklusen sa...

Åh...älskar att läsa hur som helst, men speciellt mysigt är det på tåg eller flygplatser. Då är läsandet varvat med en härlig känsla av att vara på resande fot!

klok som en bok sa...

Läser också i soffan.... drömmen är att läsa i en solstol under ett parasoll på en varm strand, med en kall dricka vid sidan och emellanåt titta upp på turisterna som går förbi:-)

Ylva sa...

Jag läser också i soffan eller i sängen. Det känns som en fin idé att ligga och läsa på en vacker strand med havet kluckande men jag vet att när jag läser utomhus blir det inte mycket läst, mest tjejtidningar...

Karin Berg sa...

Ett café låter mysigt. Där vill jag också sitta =)

Liolej sa...

Jag läser i princip var som helst, hemma i soffan eller sängen, på bussar och tåg. Men ett av mina favorit ställen är faktiskt på café. För något år sedan började jag gå på café ensam ibland med en bok som sällskap. Det kan jag verkligen rekommendera!

svartanova sa...

Jag håller med dig om att det vore mysigt på ett café!