fredag 5 februari 2010

Tungt

Idag var det dags att hämta båda barnen på dagis för första gången. Nåja, E har jag ju hämtat förrut. Men M är precis färdiginskolad. Det gick bara fint att hämta dom (även om jag jäktade iväg från jobbet). Det var dock otroligt tungt att dra vargnen genom snön/snömodden. Funderade ett tag på att lämna vagnen och bära barnen. Men insåg att det trots allt var bättre att skjuta på vagnen. Till sist var vi hemma. Aldrig har det varit så skönt att komma hem. Jag räknar definitivt detta som dagens träningspass och kommer att njuta av slutet av en bok och kakor ikväll!

Hur har er dag varit? Hur ser er kväll ut?

2 kommentarer:

klok som en bok sa...

Ja jag har också dragit vagn genom snömodd och var tvungen att lyfta den över några vallar. Trots det gav vi oss iväg igen för att köpa lite godis:-) Ska börja på en ny bok i kväll tror jag men har inte bestämt vilken det blir...

Rondine sa...

Har haft strålande väder här idag.
Kallt imorse, -11,5 och fantastiskt vackra vyer längs min väg till jobbet. Vitrosa himmel och dimstråk parat med gnistrande vit snö! Klart och sol lite senare och resten av dagen. Borde ha haft kameran, men hade inte ens plånboken(körkortet) med för andra dagen i rad. Ågren för ev. poliskontroll, men ingen sådan som tur var. Brukar alltid ha pb i jackans innerficka, men hade lagt den i en väska som jag hade med mig till jobbet i förrgår. Glömde sedan att lägga tillbaks den i fickan. Använder sällan väska.
Hemma: En session på spikmattan komb. m. läsning.
God middag med familjen, lax med hollandaise.
Let´s dance på tv och sedan bloggkoll och ett inlägg.
Håller ff på med Svärdet och spiran, men är snart klar.
Har faktiskt bokfört mitt läsande sen nyår..
Trevlig helg!