onsdag 2 december 2009

Lucka 2

Nu kanske det börjar bli dags att börja baka och laga mat för att hinna få färdigt det till jul. Jag vill tipsa om boken Monikas jul av Monija Ahlberg (utgiven av Piratförlaget).



Jag funderar på att pröva receptet Västerbottenssill (med västerbottens ost). Hur gott låter inte det? Det finns även ett recept på Vinbärssill och det vet jag är gott! Och efterrätterna... mmmm... Ingefärsfyllda äpplen med pepparkakscremefraiche.... mums. Eller Cheesecake med pepparkaka och choklad. Det vattnas i munnen på mig! När det gäller godis så vill jag göra både Underbar wieernougat och Lakritstryffel!!! Med den här boken hemma blir det mycket nytt att pröva, för det finns verkligen många spännande recept. Dessutom så finns det ju gamla godingar också som Snickers eller Janssons frestelse och det är ju kul med.

Inga kommentarer: