onsdag 30 december 2009

Is och vatten, vatten och is av Majgull Axelsson

Ibland glömmer jag bort författare som jag tyckt om. Det är härligt när man råkar på dem igen och liksom återupptäcker dem. Jag fick tag på Majgull Axelssons bok Is och vatten, vatten och is och konstaterar återigen att hon är en duktig författare. 

Is och vatten, vatten och is är en fascinerande och välskriven bok. Den rör sig mellan dåtid och nutid. Den växlar mellan ett fartyg på polarexpedition till en familj i Landskrona. Majgull Axelsson är så bra på att beskriva personligheter, känslor och relationer. Man glömmer bort att det är uppdiktade personer. Så efteråt stannar dessa personer kvar och man tänker på dem.

Betyg: +4 av 5

-~-~-~-~-~-~-~~-~-~-~-~-~-~-~-~
Titel: Is och vatten, vatten och is
Författare: Majgull Axelsson
Antal sidor: 467
Förlag: Norstedts
ISBN: 978-91-1-301836-2

1 kommentar:

Linnea sa...

Jag tycker också jättemycket om Is och vatten, vatten och is. Läste den tidigare i år och det är en av mina favoriter! Majgull Axelsson tycker jag är en underskattad författare! :)