lördag 24 oktober 2009

Dagens fundering - Härligt med läsväder

Jag tycker det är så härligt med senhösten. För då är det ofta lite sämre väder och då kan man vara inne och mysa med en bok. Man kan tända ljus och krypa upp i sin läshörna och läsa i lugn och ro. Man behöver inte känna att man måste vara utomhus och ta tillvara på det fina vädret! Så fram för fler härliga mysiga läsdagar med både halvdant och sämre väder tycker jag! Vad tycker ni?


Nu är det dags att mysläsa med den senaste boken en liten stund!

2 kommentarer:

Fru E sa...

Jag tycker om hösten! Framförallt gillar jag årstider, att det är en variation i vädret. Och jag tycker att alla har sin charm. Hösten är underbar med alla sina vackra färger och mörkret är väldigt mysigt. Då får man vara inne, utan att känna sig lat och ha dåligt samvete. Dessutom lugnar allt ner sig lite på hösten. Barnens aktiviteter t ex (fotboll!) och DET är jätteskönt. Sen är det kul när livet blir lite mer intensivt framåt våren. :-)

snowflake sa...

Jag upptäckte just igår hur fantastiskt vacker hösten är just nu. Att det regnduggar gör absolut ingenting, det är precis som du säger bara en fin ursäkt för att tända ljus och kura in sig i soffan och läsa.