onsdag 21 oktober 2009

Dagens fundering: Dan Browns Den förlorade symbolen

Jag läste ett litet utdrag ur Dan Browns nya bok i Metro idag. Men det gjorde mig inte sugen att läsa boken. Den kändes så kliché-aktig på ett sätt som jag inte kan med just nu. Så avskräcker det mig lite att boken haft så många översättare och att det blir sån cirkus kring boken. Om jag kommer att läsa boken så småningom? Det kanske jag gör trots allt, även om jag just nu inte klarar det. För det jag tyckt om med en hans böcker är gåtorna, konspirationsteorierna. Det jag inte gillat är personbeskrivningarna och klichéerna. Hmm... Vi får se hur jag gör!

Hur är det med er? Tänker ni läsa den?

1 kommentar:

Anna sa...

Jag ska vara helt ärlig: Jag har bara läst Da Vinci-koden och den var ok, men jag äger alla fyra böcker som kommit ut på svenska tidigare, inbundna, bara för att designen på böckerna är så otroligt oemotståndligt SNYGG! (JA, det händer att jag köper böcker för att jag gillar utseendet!!!) Och av samma anledning kommer jag troligtvis att vilja köpa "Den förlorade symbolen" också.