lördag 3 oktober 2009

Bokcirkel-träff

Jag har varit på bokcirkel-träff idag. Vi var bara tre idag, men hade ändå mycket att prata om! Fast mina intentioner var att INTE stressläsa boken, gjorde omständigheterna att jag läste den in i det sista. Att jag aldrig lär mig? ;)

Att vara med i en bokcirkel är verkligen godis för själen. Man tar en paus från vardagen och får påfyllning. Att få sitta ner en stund och prata blanda annat böcker och gemensamma läsupplevelser är så underbart!

Är ni med i någon läsecirkel i höst?

3 kommentarer:

Annika sa...

Jag skulle väldigt gärna vilja vara med i en bokcirkel och jag försökte faktiskt starta en. Tyvärr var det bara två stycken som anmälde sig och då rann det ut i sanden. Har dock bestämt mig för att göra ett nytt försök inom kort. Det är ju så underhållande och givande att diskutera kring böcker som man har läst!

Fia sa...

Jag är med i en science fiction och fantasy-cirkel som jag skapat själv. Det är jag å 7 andra pers som träffas å diskuterar var tredje vecka eller så. Det är störtkul! =)

Rondine sa...

Skulle också, liksom Annika, vilja vara med i en bokcirkel.
Vet inte hur jag ska lösa det bara?
Finns det cirklar på nätet, någon som vet?