onsdag 16 september 2009

Dagens fundering - Temaläsning

Är det någon som temaläser sina böcker? Som väljer att läsa böcker efter ett tema som ni valt? Jag har lyckats vara med om detta utan att det varit tänkt så. Jag har lyckats ramla över böcker, som visar sig ha samma tema som t ex cancer. Sedan har jag varit med i någon bokcirkel som också haft ett tema. Men då är det ju en person som tänkt ut detta tema, som t ex Kina. Hmmm... Det kanske vore något för den mörka höst som närmar sig. Knåpa ihop ett litet tema att läsa efter. Det ska jag definitivt ägna lite tankeverksamhet åt! Återkommer...

1 kommentar:

jayne sa...

Hej
SÅ gör jag ...helt utan en egentlig mening eller tanke.. Blir ,liksom bara så. Just nu mycket om relationer.
Har läst Helena Von Zweigbergs böcker (både kriminalare) och hennes relationsböcker...
Innan var det ycket om dyslexi och barn som var utsatta.