fredag 25 september 2009

Dagens fundering - Härliga titlar

En del böcker har titlar som direkt lockar till läsning. Blicken dras omedelbart till boken och man kan bara inte lämna boken kvar på hyllan. Den bara måste följa med hem. Vilken lyckoträff när en bra bok har en bra titel!!!

Det här är några av de böcker som jag tycker har härliga titlar. Vilka är dina favoriter?

Caipirinha med Döden av Maria Ernestam
Mannen under trappan av Marie Hermansson
Vindens skugga av Carlos Ruiz Zafón
Låt den rätte komma in av John Ajvide Lindqvist
Hjärtat får inga rynkor av Mark Levengood
Ro utan åror av Ulla-Carin Lindqust
Innan jag dör av Jenny Downham

4 kommentarer:

Ida sa...

Tack så mycket :) Ja charmtroll är hon verkligen!

Maria sa...

Jag minns en titel på en bok som jag läste i tonåren som var helt ljuvlig:
"En förförd kvinnas besatthet".
Tyvärr kommer jag varken ihåg vad författaren hette eller bokens handling, men den titeln kommer jag aldrig att glömma.

"När lammen tystnar" av Thomas Harris är också en bra titel.

Josse sa...

Hej! Jo hon är jätteduktig på att fota, så kul med fina bilder :) Ha en bra dag! Kramar J

Ann-Britt sa...

Den enda jag läst av dessa är Zfón och den är mycket bra.