fredag 12 juni 2009

Dagens fundering- Sommarlovsteater

Eftersom det är skolavslutning idag och sommarlovet börjar för barnen, så började jag att fundera kring sommar. Då kom jag att tänka på sommarlovsteater. Jag lyssnade på den som barn. Det var så mysigt! Jag kommer ihåg när jag brukade sitta i bilen och lyssna och regnet öste ner. Eller i husvagnen på morgonen medan man åt frukost. Det har hänt att jag lyssnat på den som vuxen också och njutit. Det är något speciellt med den!

Jag var tvungen att titta efter vad de skulle sända i år. Så här ser schemat ut:

22-25 juni: Ell och Eldarna: Lucas Svensson
26 juni: Kung Midas (en föreställning)
29 juni – 8 juli: Den långa vägen hem av Cynthia Voigt (8 delar)
16 juli – 29 juli: Tjuvarnas herre av Cornelia Funke (10 delar)
30 juli – 5 augusti: Fem räddar en hemlighet av Enid Blyton (5 delar).

Det blir nog att försöka lyssna lite även i år!

Är det någon mer än jag som förknippar sommar med sommarlovsteatern? (Fast numera heter det ju Unga radioteatern.) Vilken är er favorit genom åren?

Inga kommentarer: