måndag 18 maj 2009

Passageraren av Steffen Jacobsen

Jag tyckte boken var väldigt spännande. En riktig sträckläsarbok! Jag gillar även kommisarien Robin Hansen. Han är tuff, hård och har min sorts humor. Jag kommer att följa denna författare!

Vad handlade boken om? Jo, en man blir skjuten med pilpåge. Han var en av tre som var ombord på kappseglingsbåten som försvann för ett år sedan. Kvinnan ombord rapporteras ha dött. Kommisarie Robin Hansen får fallet och han anar att det har något att göra med den där seglatsen.

Betyg: +4 av 5

-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Passageraren
Författare: Steffen Jacobsen
Antal sidor: 328
Förlag: Piratförlaget
ISBN: 978-91-642-0282-6

1 kommentar:

Ango sa...

Den här ligger i min bokhylla och väntar på att läsas, men jag har inte kommit mig för att läsa den ännu. Jag har läst massor av positivt om den i alla fall.
Kul att du också gillade den!