onsdag 13 maj 2009

Dagens fundering - Favoritgenre?

Har funderat på genrer sedan jag bloggade om Herman Lindqvist bok. Jag skrev ju då att kåserier är nog min favorittyp av böcker. Just så är det nu. De är min favoritgenre just nu. Men det är ju det där med just nu. Det växlar väldigt med vilken sorts genre som jag har närmast hjärtat. Ett tag var det deckare, ett tag var det romantiska böcker... Det är väl med det som med livet. Det ändras hela tiden. Jag tror att kåserierna är min favoritgenre just nu för att jag behöver skratta! Jag behöver skrattet just nu mer än jag någonsin gjort! Men jag är säker på att det kommer att ändras!

Vilken är er favoritgenre just nu?

3 kommentarer:

Ango sa...

Kåserier och krönikor läser jag alltid när jag "tappat läslust". Passar perfekt för att få lust att läsa igen.
Jag har alltid varit en "deckarläsare", men det var ett tag sedan jag läste en riktig deckare nu. Det har varit mycket sanna historier och feelgood-böcker den senaste tiden. Ett tag läste jag uteslutande ungdomsböcker.

Kram
/Ango

Sofie sa...

Jag är en periodare när det gäller genre. Ibland kan jag snöa in totalt och bara läsa till exempel deckare eller verklighetsbaserade böcker. Det är ganska skönt att kunna byta typ av böcker ibland.

Annika Estassy sa...

Svår fråga eftersom jag ofta läser flera böcker samtidigt! Lättare då med vilken genre jag har svårt för och det är deckare. Vet inte varför, men det vill sig helt enkelt inte!