fredag 17 april 2009

Dagens fundering - Drömmar

Drömde inatt att jag fick tips om två böcker att läsa. Fick höra en bit ur varje och jag tyckte i drömmen att det var så vackra beskrivningar. Det var sådana där beskrivngar som man bara läser lite åt gången och verkligen njuuuuter av. Jag undrar om jag drömde för att jag läser för lite just nu och min hjärna längtar efter mer eller kanske min hjärna bara är inspirerad av vad jag läst. Det är synd att jag inte kommer ihåg vad författarna (kommer bara ihåg att det var ett ryskt namn) eller böckerna hette. I drömmen antecknade jag det, men när jag vaknade hann jag glömma bort det innan jag kom på att det skulle vara roligt att veta. Tänk vad kul det hade varit om böckerna finns på riktigt. Kan ju vara ett boktips som jag läst eller hört om som jag glömt bort, men som finns lagrat någonstans i min hjärna.

Har ni någon gång drömt om en bok som ni läst eller som ni inte läst?

Inga kommentarer: