torsdag 2 april 2009

Dagens fundering - Äta något gott medan man läser?

Jag tycker om att äta lite choklad medan jag läser. Det är inget måste, men det är trevligt. Naturligtvis beror det på vad jag läser om jag har lust att äta något. Läser jag en skräckbok eller en äcklig bok så vill jag inte äta något! Men läser jag en sådan där trevlig, charmig bok som t ex Sängläge av Sarah Bilston så tycker jag det är mysigt att tugga på några chokladbitar medan jag läser. Just nu är det Fazer Blå som jag knaprat på. Andra favoriter är Röda Lindtkulor, Ferro rocher, Alladin hjärtan eller chokladpraliner.

Gillar du att smaska på något gott när du läser? Vad i så fall?

7 kommentarer:

Paperback Lover sa...

CHIPS! Lämnar fina fettavtryck på boksidorna så det märks att man läst dom. Helst naturchips av något slag, gillar en smak med vårlök och peppar som är relativt ny. CHIPS ska det vara!

cecber sa...

Nja... choklad är ju alltid trevligt, men jag tycker att det blir lite kladdigt och besvärligt i kombination med läsning. Samma med te ... det ser så intellektuellt och trevligt ut att läsa och dricka te, men hur går man tillväga rent praktiskt ;0)

Helena sa...

Men åååå, nu måste ju JAG åka och köpa choklad! :-)

Västmanländskan sa...

Mmmm .. ja, gärna lite boksmask här. Choklad går alltid bra. Eller blandad smågodis med måmnga bitar saltlakrits :)

svartanova sa...

Smågodis kan förgylla en bok som är lite trögläst, tycker jag.
Tack för gratulationen!

Pia sa...

Schweizernöt går alltid bra! :)
Men inget kladd i böckerna!
Ha en fin helg! :)

Boktokig Eva Boström sa...

Vad trevligt att höra att det är så många som gillar att äta medan de läser... precis som jag! ;)