måndag 20 april 2009

Dagens fundering - Absoluta favoritplatsen?

Om jag fritt får välja var jag allra helst vill sitta och läsa så är det i solstolen utomhus på sommaren. Jag vill sitta bakåtlutad med fötterna på en fotpall, i skuggan under vårt fruktträd. Det ska vara lagom varmt. Jag vill njuta av naturen medan jag läser, lite fåglar och diverse sommarljud. Gärna med en glass i handen eller ett glas med något gott att dricka och klirrande isbitar. Då är jag lugn i själen och njuter verkligen! Åh, vad jag längtar efter sommaren!

Vilken är er absoluta favoritplats att läsa på?

3 kommentarer:

Annika Estassy sa...

Sitter jag ute och läser blir jag distraherad av naturen har jag märkt! Brukar lägga boken åt sidan efter en stund och bara sitter och tittar. Så bästa platsen är nog inomhus i soffan och det ska helst vara dåligt väder ute. Då är det som bäst!

boksnoken sa...

Helst läser jag faktiskt i sängen! Sommartid även ute på vår veranda. Men då vill jag få sitta ifred utan att barnen springer och stör mej hela tiden :-).

Boktokig Eva Boström sa...

Tack vare Annika kom jag på att jag har ytterligare en abslolut favoritplats att läsa på. Sängen när det regnar ute. Det ska vara ett sommarregn och det får gärna höras att det regnar. Jag tror faktiskt att det är bättre än att sitta under trädet och läsa.