onsdag 4 mars 2009

Dagens fundering - Inspirerad?

Jag har ju precis läst En kvinnas resa och då kände jag mig så inspirerad att göra en vandring. Även om jag inte kan genomföra det just nu så blev jag riktigt, riktigt sugen på att vandra. Jag som aldrig haft lust till det tidigare. En annan bok som inspirerat mig är Brudskeppet. Den inspirerade mig till att prata med mamma om vad hon mindes av andra världskriget och tiden just efteråt. En Fengshui-bok inspirerade mig till att göra en stor rensning här hemma. Sophies värld inspirerade mig till att filosofera. Jag har märkt att böcker kan inspirera till stort som till smått. Tänk vad otroligt fantastiskt det är att bli inspirerad! Man hämtar kraft från en persons ord, nedskrivna i en bok, till att göra något i sitt eget liv! Har du blivit inspirerad av böcker? Hur har du blivit inspirerad?

1 kommentar:

Ango sa...

En kvinnas resa har inspirerat mig också.
Jag var så otroligt imponerad av boken när jag läste den. Jag hade liksom inte räknat med något mästerverk, hade väl inga förväntningar alls. Så kom den här boken, som en otrolig inspirationskälla. Jag vill också göra en sådan vandring en dag! En egen pilgrimsfärd för att förverkliga och upptäcka mig själv!

Kram
/Ango