måndag 26 januari 2009

Årsboklista 2004

Har skrivit upp en del böcker som jag läste 2004 i en bok, men tyvärr var det inte alltid som jag kom ihåg att göra det. Jag vet ju att jag t ex läste flera Harry Potter-böcker den sommaren, men det står ingenstans. Nåja, nu finns en lista på en del av de böcker som jag läste 2004.

Januari
Paranoia av Gretelise Holm
Populärmusik från Vittula av Mikael Niemi
Hur man botar den som drabbats av... av Gail Anderson-Dargatz
Point of origin av Patricia Cornwell
(4 böcker)

Februari
Fruset offer av Giles Blunt
(1 bok)

Mars-Maj
Silverkronan av Anna Jansson
Fruset vatten av Christina Schwarz
(2 böcker)

Juni
Öster om Eden av John Steinbeck
Thereses tillstånd av Hanne-Vibeke Holst
En lycklig kvinna av Hanne-Vibeke Holst
Underdog av Torbjörn Flygt
(4 böcker)


Augusti
Ingen andra chans av Harlan Coben
Det blod som spilts av Åsa Larsson
Avsked av Johan Bargum
En nannys dagbok av McLaughlin & Kraw
Älskarinnan av Joanne trolope
Framtidens hemmafruar av Laurie Graham
Typ trettio av Lisa Jewell
Det finns annan frukt än apelsiner av Jeanett Winterson
(8 böcker)

September
Flickan från ovan av Alice Sebold
En stilla storm av Giles Blunt
Om det ändå vore sant av Marc Levy
Fula fiskar av Patricia Cornwell
Slyngstad events av Unni Drougge
(5 böcker)

Oktober
Djupt vatten av Kate Cann
Över ytan av kate Cann
Dyk i av kate Cann
(3 böcker)

November-December
Göra slut av Kate Cann
Skuggorna och regnet av Håkan Nesser
Elias bok av Christna Hoffamn
Den besynnerliga händelsen med hunden om natten av Mark Haddon
Min smala lycka av Jane Green
Vampyren av Jan Mårtensson
Svart nåd av Dennis Lehane
Lydias hemlighet av Finn Zetterholm
Näckrosträdet av Elsie Johansson
(9 böcker)

Totalt: 36 böcker

Inga kommentarer: