torsdag 25 maj 2017

Länge hade jag för vana att gå för tidigt till sängs

När jag börjar läsa Länge hade jag för vana att gå för tidigt till sängs faller jag för den. Titeln hade mig från första början - visst är den underbar? - men det som verkligen får mig på fall är den underbara historien och att den utspelar sig i Norrbottens inland. Allt för få berättelser gör det.

Jag kan varmt rekommendera denna härliga feelgood. En sån där feelgood som gör att man läser och myser!

Annie har ärvt ett gammalt hotell som sett bättre dagar. Hotellet ligger i hennes hembygd. Hon har ärvt hotellet av faster Maggan. Det var länge sedan hon var där, men det finns hemligheter som väntar på henne. Hemligheter som faster Maggan ville att hon skulle få veta.


Betyg: 4 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Länge hade jag för vana att gå tidigt till sängs
Författare: Anna Holmström Degerman
Antal sidor: 216
Förlag: North Chapter
Utgivningsår: 2017
ISBN: 9789188445063
Finns t ex hos: Adlibris, Bokus, cdon

Inga kommentarer: