onsdag 14 december 2011

Barira av Hamdija Begovic

Jag tycker det är en bra idé att skriva om hur det är att vara ung muslimsk kulle och kär. Det är ett intressant ämne. Jag hade lite svårt att från början hålla isär personerna. Det hade nog gått bättre om jag redan från början kommit ihåg att Barira handlade om 5 st killar som är kära i en och samma tjej (som heter Barira). Jag hade ju läst vad den handlade om tidigare, men jag hade totalt glömt det när jag satte igång. Det enda jag kom ihåg var att den berörde ämnet att vara muslimsk kille och kär. Det här är en gång då jag borde ha läst baksidestexten innan jag satte igång att läsa boken.  Så tog det ett tag också innan jag kommit in i språkbruket. Men efter att jag läst ett tag så klarnade det och jag fann boken rätt underhållande.

Betyg: 3 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Barira
Författare: Hamdija Begovic
Antal sidor: 122
Förlag: Notis förlag
ISBN: 9789197841467
Finns t ex hos: BokiaBokusAdlibris

Inga kommentarer: