fredag 4 november 2011

Dagens fundering: Mina favoritförfattare - och era?

Här kommer en uppföljning på ett inlägg då jag ställde frågan om ni hade favoritförfattare. Jag fick nämligen frågan vilka mina favoritförfattare är. Så nu tänkte jag göra ett inlägg om det. Jag har listat författare som jag bara måste läsa när de kommer ut med en bok. Jag har säkert glömt någon av mina favoriter, då det är svårt att bara lista dem från huvudet så där - men här är de som jag kommer på och som har företräde i mina läshögar:
  • Terry Pratchett
  •  Neil Gaiman
  • Ann Rosman
  • Mark Levengood
  • Johanna Lindbäck
  • Barbara Voors
  • John Ajvide Lindqvist
  • Johan Theorin
  • Roslund & Hellström
  • Giles Blunt
Jag är nyfiken på vilka dina är, så har du inte berättat det vill jag gärna höra vilka de är. Du kan ju göra ett eget inlägg eller så skriver du en kommentar och berättar. Berätta, berätta, berätta! :)

8 kommentarer:

Hanneles bokparadis sa...

Svår fråga, fast inte... läser gärna Marianne Ahrne, Doris Lessing, Rosamunde Pilcher, Gerda Antti, Suzanne Brøgger, Alice Lyttkens, Mika Waltari...

Anonym sa...

Her er noen av mine favorittforfattere:

Cecilia Samartin
Kate Morton
Jo Nesbø
Unni Lindell
Anne Holt
Elizabeth George
Tatiana de Rosnay
Agatha Christie
Victoria Hislop
Margit Sandemo
Anne Karin Elstad
Khaled Hossein
Lucinda Riley
Carolina de Robertis
Dan Brown
Tom Egeland
Camilla Läckberg
Jane Austen

Det er helt sikkert mange som er glemt, men det er jo så mange gode forfattere der ute.

Lisbeth

Amelie sa...

Svar: Roligt att du blev nyfiken på böckerna jag läst! :)
Jag tycker speciellt att du ska ta dig en titt på Blodröd väg om du gillar dystopier :)

Västmanländskan sa...

Jag skrev ett eget inlägg :)

Bea sa...

Våra favoritförfattare kan du läsa om här. Kul idé

Ylva sa...

Jag brukar också nämna Barbara Voors. Och Marianne Fredriksson, Majgull Axelsson, Lionel Shriver och Jodi Picoult. Sedan gillar jag roliga män som Jonathan Tropper, Erlend Loe och Nick Hornby.

Boktokig Eva Boström sa...

Spännande att läsa om alla era favoritförfattare, man får en massa bra tips!

Annika sa...

Här hittar du min lista på favoritförfattare som den ser ut just i dag: http://alkb.se/tva-fragor-i-en-small