onsdag 2 november 2011

Dagens fundering: Favoritförfattare?

Förr fastnade jag gärna för en författare och läste verkligen allt som denna skrivit. Jag såg till att införskaffa alla böcker och läste dem en efter en. Så är det inte längre, men jag har ändå favoritförfattare som jag fastnar för och som jag gärna läser mer av. Numera tänker jag att favoritförfattare är de som jag låter gå före hela min läshög om jag ser deras bok. Favoritförfattarens böcker inhandlas även om jag har köpstopp. Favoritförfattaren läser jag även om jag egentligen inte har tid.

Har du några favoritförfattare? Hur tänker du kring favoritförfattare?

7 kommentarer:

Tessan sa...

Jag har några få författare som jag håller koll på, om de ska utkomma med något nytt, det måste vara mina favoriter :)

Annika sa...

Jag har massor av favoritförfattare som du kan läsa mer om i min blogg inom kort :-)

BokMamma sa...

Blir nyfiken på vilka dina favoritförfattare i så fall är.

Vargnatt sa...

Dean Koontz, Stephen King och Margit Sandemo hör till mina favoriter :)

Bokälskarinnan sa...

Hejsan!
Jag har lagt upp en dagens fråga som jag hoppas på att du vill vara med och svara på trots du själv har ställt frågan i din blogg:)
Alltid roligt att få kommentarer då ingen kommentar är likadan som den andra typ.

Kram
Bokälskarinnan

Boktokig Eva Boström sa...

Tessan: Vilka är det?

Annika: Nu har jag läst om vilka dina favoriter är. Vad kul att du hakade på och gjorde ett inlägg om det!

BokMamma: Jag ska göra ett inlägg om det. jag lovar. Svaret blir nog för långt här! ;)

Vargnatt: Åh, gamla godingar!!! :)

Monika sa...

Nu har jag också äntligen kommit mig för att lista mina favoriter. Två av dem är redan nämnda här :)