måndag 14 november 2011

Den hemliga historien av Donna Tartt

Den här boken läste vi i vår bokcirkel. Jag hade hört innan jag läste boken: Den här boken måste du läsa! Det är den bästa boken någonsin. Det klart det var upplagt för besvikelse. För så bra tyckte jag inte att den var. Men den var spännande. Framförallt i början. Vissa delar dalade och var inte lika spännande. Men jag ville absolut läsa klart och det gick snabbt att läsa den.

Boken handlar om Richard Papen som börjar på college. Han börjar umgås med ett gäng intelligenta överklassungdomar, som läser klassisk grekiska tillsammans. En kväll går något snett när de leker med droger och alkohol. Det innebär att de får en hemsk hemlighet tillsammans. 

Betyg: +3 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Den hemliga historien
Författare: Donna Tartt
Orginaltitel: The secret history
Antal sidor: 703
Förlag: Bonnier pocket
ISBN: 9789174290578

3 kommentarer:

Josefin (Fabulerat) sa...

Jag blev också besviken efter allt hajpande. "Fördjupade studier i katastroffysik" av Marisha Pessl är väldigt lik, men bättre. Smartare. Läs den!

Boktokig Eva Boström sa...

Josefin: Tack för tipset! Ska pröva läsa den!

Ulrika sa...

Jag läste den innan den blev hajpad och det var nog tur. Visst är den bra men inte sååå bra :)