fredag 25 november 2011

Årets snyggaste/finaste bokomslag

Västmanländskan lämnade en kommentar hos mig som gav mig en idé. Kan vi inte vara lite ytliga ett tag framöver och utse 2011 års snyggaste/finaste bokomslag? Kan inte ni ge förslag till mig vilket som ni tycker är finast så kan jag lägga upp en liten omröstning i min högerspalt? Ni får en vecka på er att rösta. Nästa fredag kommer jag att lägga upp alla förslag som jag fått in i en liten omröstning i min högerspalt så får ni rösta! Jag kommer också att lägga upp inlägg med bilder så alla kan se hur de omslagen ser ut! Ok? Så kom igen nu!!! Nominera, nominera, nominera! Både svenska och utländska. Barn- och ungdom. Skönlitteratur och fakta! Nu är det finaste bokomslaget som gäller!!!
Sprid gärna vidare så att vi får så många som möjligt som är med och nominerar! Ni vet... ju fler desto roligare!!!

9 kommentarer:

Gittan sa...

Skoj idé! Mitt bidrag är Kim Echlin - Den försvunne :-)
http://minbokblogg-gittan.blogspot.com/2011/10/den-forsvunne.html

Boktagen sa...

Jag röstar på Brev från en bruten horisont.

Lotta sa...

Jag älskar omslagen på Claude Izners böcker och egentligen är den första finast, men den släpptes 2010 så jag får ta en annan. Det blir "Döden i Montmartre" :)

Theres Amre'n sa...

Kul ide! Måste ju bara lämna in min bok "Snökristallens frusna skönhet" som släpps den 6:e december. Bild på boken finns bl.a. här : http://theresamren.se/

Ylva sa...

Mitt förslag blir Röd lilja av Nora Roberts men Pojkarna av Jessica Schiefauer är ju också jättefint :)

Västmanländskan sa...

Så roligt att jag kunde inspirera till en omröstning. Ja, du vet ju redan vilket mitt förslag är :)

Maria sa...

Jag älskar Pojken som sprang bort av John Boyne. Så fint.

klok som en bok sa...

Kul idé! Kan inte komma på något omslag på rak arm men ska fundera på det.

Boktokig Eva Boström sa...

Tack för alla nomineringar. Hoppas det blir ännu fler!

Västmanländskan: Ja, idén kom direkt när jag läste ditt inlägg. Det var kul! Jo, ditt förslag vet jag! ;)