lördag 3 september 2011

Glysas öga av Cecilia Helle

När boken börjar kan man tro att det ska bli en vanlig kriminalroman. Det har skett ett mord och bokens huvudperson Sanna, som är reporter och nyhetschef, är på väg till platsen. Men mordet är egentligen inte det viktiga i boken. Det handlar mer om Sanna och hennes liv. Hennes man och hans humör. Barnen. Familjelivet. Livspusslet. Livet på redaktionen. Svårigheter. Det är sådana böcker som jag gillar. Att få lära känna en vanlig person med sina svårigheter och bekymmer. Att få följa en annan människa på hennes arbete. Ett arbete som jag aldrig satt min fot på. Det är den extra kryddan som får en bok att bli bra i mina ögon. Det ska bli spännande att följa den här författaren och se vad nästa bok ger.

Betyg: -4 av 5
-~-~-~-~-~-~-~~-~-~-~-~-~-~-~-~
Titel: Glysas öga
Författare: Cecilia Helle
Serie: Del 1 i en serie om Sanna
Antal sidor: 397
Förlag: Alfabeta Bokförlag
ISBN: 978-91-501-1368-6

2 kommentarer:

Ylva sa...

Låter som en riktigt bra bok :)

Millas Hälsoblogg sa...

Låter som en bok i min smak