söndag 31 juli 2011

Maskrosungen av Sandra Gustafsson

När jag läser Maskrosungen, så blir jag arg på samhället som inte ser barn i nöd! Jag blir så arg och ledsen och vill bara springa till barnet Sandra och säga: Jag ser dig! Jag vill hjälpa dig att få det bättre! Du ska inte behöva ha det så här!

Maskrosungen är Sandra Gustafssons självbiografi. Hon berättar om sin uppväxt med sin mamma, som är psykiskt sjuk, och sin pappa som är alkoholist. Det är strongt gjort av Sandra Gustafsson att berätta om det och att hon är så självutlämnande! Det är en stark bok utan att vara för påträngande. Den är skriven med självdistans, men berör som bara den!

Betyg: +4 av 5
-~-~-~-~-~-~-~~-~-~-~-~-~-~-~-~
Titel: Maskrosungen
Författare: Sandra Gustafsson
Antal sidor: 255
Förlag: Bra Böcker
ISBN: 9789170028458

2 kommentarer:

Gittan sa...

Många barn finns, som behöver mycket...möter flera i vardagen...

Hanneles bokparadis sa...

som tur är personalen skyldig att anmäla vid blotta misstanken