torsdag 28 juli 2011

Italienska klassiker av Bo Hagström & Robert Maglia

Jag längtar tillbaka till Italien och den goda maten där. Tur att det finns böcker som den här som kan hjälpa en att återskapa maten här hemma. Jag bara myser när jag läser den här boken.  Jag bläddrar bland sidorna och det vattnas i munnen på mig. När man inte kan åka till Italien och inte har en italiensk resturang i närheten, då tar man fram Italienska klassiker och kanske lagar man Parmigiana di melanzane eller varför inte Risotto alla milanese eller en härlig Spaghetti alla puttanesca.

Betyg: +4 av 5
-~-~-~-~-~-~-~~-~-~-~-~-~-~-~-~
Titel: Italienska klassiker
Författare: Bo Hagström & Robert Maglia
Antal sidor: 125
Förlag: ICA Bokförlag
ISBN: 978-91--534-3613-3

1 kommentar:

franziengland sa...

Jag älskar kokböcker!!!