söndag 13 mars 2011

Feber av Maggie Stiefvater

Så har äntligen del 2 kommit i serien om Grace och Sam. Serien som handlar om några ungdomar, varav vissa förvandlas till vargar när det blir kallt och tillbaka till människor när det blir varmt igen.

Feber började ganska långsamt, men blev spännande. Jag slukade boken på en kväll och jag måste säga att jag gillar hur Maggie Stiefvater skriver. Jag hade dock velat ha mer kring Isabel och Cole, som är två andra personer som boken handlar mycket om.

Feber var inte riktigt lika bra som den första boken (Frost), men tillräckligt bra för att jag redan ska vänta på del 3 i den här serien. Har man inte läst Frost ska man definitivt göra det innan man läser Feber. Och har du inte läst första boken bör du sluta läsa nu för nu kommer jag att berätta lite kort om vad Feber handlar om. Sam förvandlas inte längre till varg, men det betyder inte att svårigheterna är slut. Grace drabbas av en konstig feber som kommer och går. Vad orsakar denna feber? Cole vill förbli varg och tycker inte alls om att förvandlas till människa, nu när våren kommit. Han och Isabel dras till varandra.

Betyg: -4 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Feber
Författare: Maggie Stiefvater
Orginaltitel: Linger
Översättare: Carina Jansson
Serie: Del 2
Antal sidor: 270
Förlag: B|Wahlströms
ISBN: 978-91-32-15743-1

Inga kommentarer: