måndag 7 februari 2011

Stenhimlen av Karin Brunk Holmqvist

Karin Brunk Holmqvist är en författare som jag återkommer om och om igen. Jag tycker om hur hon skildrar vanliga människors vardag. Hennes huvudpersoner är så kärleksfullt skildrat. Stenhimlen är en trivsam bok, som gav mig en skön nervarvad stunds läsning.
 
Boken handlar om Erna som fortfarande bor hemma, fast hon är 34 år. Hennes far är vresig och hon bor hemma för sin mammas skull. Men hennes far börjar ändra sig så smått och Erna träffar en man i samband med en auktion, som är ensam liksom henne.
 
Betyg: 4 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Stenhimlen
Författare: Karin Brunk Holmqvist
Antal sidor: 216
Förlag: Kabusa
ISBN: 9789173551410

2 kommentarer:

franziengland sa...

Låter som en bok för mig! Jag gillar bra vardagshistorier.

Boktokig Eva Boström sa...

Läs den! :)