onsdag 9 februari 2011

Skuggspel av Michael Connelly

Tyvärr blev jag inte helförtjust i boken. Det var okej tidsfördriv och boken var spännande, men det är ingen serie som jag kommer att läsa fler böcker i. Nu låter det som att jag tyckte den var dålig, men det tyckte jag inte för då hade jag inte läst ut den. Det var bara  det att jag och Skuggspel klickade helt enkelt inte. Men man kan ju inte bli kär i alla böcker man läser! Och man behöver inte ens det för att få lite trevlig verklighetsflykt.

Boken handlar om Harry Bosch, som blivit pensionerad. Det finns ett fall som han inte lyckats lösa och när en gammal kollega ringer honom om detta så börjar han snoka i fallet igen. Men det är inte populärt. Det är någon som vill att han ska sluta! Varför blev kvinnan mördad och hängde det ihop med att hon arbetade på filminspelningen som senare rånades?

Betyg: 3 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Skuggspel
Serie: Del 9 i en serie om deckaren Harry Bosch
Författare: Michael Connelly
Övsersättare: Eva Larsson
Antal sidor: 353
Förlag: Norstedts pocket
ISBN: 9789172636828

Inga kommentarer: