måndag 21 februari 2011

Barnens första kokbok av Annabel Karmel

Det här är en riktigt bra första kokbok. Den är bra upplagd med en lättöverskådlig ingredienslista med bilder på ingredienserna. Sedan är det steg-för-steg instruktioner, även här med bilder. Det är både matlagninsrecept men även bakrecept. Den här boken kommer vi att ha mycket glädje av jag och barnen. 5-åringen blev så glad när hon såg boken och tyckte att med denna skulle hon kunna laga mat själv. Jag funderar på att vi ska göra Bakade potatismöss till helgen.

Betyg: 4 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Barnens första kokbok
Författare: Annabel Karmel
Antal sidor: 47
Förlag: B|Wahlströms
ISBN: 978-91-32-15929-9

3 kommentarer:

franziengland sa...

Så fin! Jag har kvar min första kokbok och har jättemånga positiva minnen av matlagning som jag planerade och gjorde när jag var liten. Vet inte om det är så för alla, men jag har ju sedan fortsatt att jobba med mat och tycker fortfarande om kokböcker, men oavsett tror jag en bra barnkokbok är inspirerande för de flesta barn.

Fyrabarnsmor på Hisingen sa...

vi har Kalle Ankas kokbok, väl använd.

Boktokig Eva Boström sa...

franziengland: Det tror jag med! Min bror hade en rolig barnkokbok, som vi använde när vi var barn. Jag tror han har kvar den fortfarande. Jag kan sakna den ibland, nu när jag har barn!

Fyrabarnsmor på Hisingen: Vad kul!