måndag 4 oktober 2010

Sandvargen av Åsa Lind

Lind, Å - Sandvargen - 29654134Jag har läst boken Sandvargen högt för min 5-åring. Hon älskar den och jag med!!! Vilken underbar bok! För det första är kapitlen lagom långa (eller kanske jag ska säga korta). Sedan finns det alltid något att prata om efter varje kapitel. Den väcker många funderingar och det tycker jag är härligt! Så tilltalar den både 5-åringen och mig som vuxen. Så söker ni en högläsningsbok, så är detta ett hett tips!!!

-~-~-~-~-~-~~-~-~-~-~-~-~-~-

Titel: Sandvargen
Författare: Åsa Lind
Antal sidor: 122
Förlag: Rabén & Sjögren
ISBN: 978-91-29-65413-4

6 kommentarer:

Therese sa...

Låter som något för mig och 5-åringen här hemma. Först ska vi läsa Drakens vän som kom på posten idag, men sen kanske vi ger denna ett försök :)

cecilia sa...

ang. analys av ett mord: Ja visst är det! Och den är supermysig att ligga och läsa. Jag fick den med en pocketklubb som jag fick testa på så det var allt ett litet fynd upptäckte jag =)

Vicky sa...

Det skriver både jag och mina barn under på! Vår samlingsutgåva "Stora boken om Sandvargen" med alla 3 böckerna är välläst.

Desirée sa...

Synd att min dotter vuxit ifrån böcker som Sandvargen ...

BokMamma sa...

Sandvargen är en bok som jag länge velat läsa. Kanske dags att ta tag i den. Har ju faktiskt den i flera exemplar på jobbet :)

Boktokig Eva Boström sa...

Ja, det är en riktigt bra bok!