måndag 13 september 2010

Fru Bengtssons andliga uppvaknade av Caroline L Jensen

Av någon outgrundlig anledning så kunde jag för mitt liv inte få den att utspelas i Sverige. Så jag blev lika förvånad varje gång det kom en referens till något svenskt. I mitt huvud utspelades den i någon amerikansk småstad. Men detta gör det inte till en dålig bok. Inte alls. Det är humoristisk och vänder lite upp och ner på saker och ting. Den är på något sätt mysig och jag tyckte mycket om den.

Boken handlar om Fru Bengtsson, som en dag dör, men Gud låter henne leva igen. Fru Bengtsson börjar söka svar kring Gud och läser bibeln. Men det är mycket hon vill ha svar på. Hon bestämmer sig för att vända sig till sin granne Rebecka, som studerar till präst. Men Djävulen passar på att ta över Rebeckas kropp och det innebär att Fru Bengtsson får lite andra svar.

Betyg: 4 av 5

-~-~-~-~-~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Fru Bengtssons andliga uppvaknade
Författare: Caroline L Jensen
Antal sidor: 222
Förlag: Ord Text Mening
ISBN: 978-91-978953-0-9

Inga kommentarer: