måndag 9 augusti 2010

Den mentala orgasmen av Per Robert Öhlin

Lite provocerande titel, men tankeväckande innehåll. Den handlar om kreativitet, vad kreativitet är och hur man kan tänka kreativt. Precis en sådan bok som jag tycker om att läsa. Och läsa om! Boken är uppbyggd av korta kapitel med stor text. Man skulle kunna läsa boken på en timme, men jag rekommenderar att man läser en liten del av boken i taget. För att på så sätt hinna med reflektioner och låta varje tanke få landa. Jag blir inspirerad av boken och tar till mig de 100 frågorna.  En av de 100 frågorna är: "Tänk dig den barnsligaste person du känner. Hur skulle den här personen lösa ditt problem?". Jag gillar också alla de citat som finns i boken t ex "Perfektion är målet som garanterar misslyckanden" av Sheldon Kopp.

Betyg: +4 av 5

-~-~-~-~-~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Den mentala orgasmen
Författare: Per Robert Öhlin
Antal sidor: 155
Förlag: The Brainy Bug
ISBN: 978-91-978374-1-5

Inga kommentarer: