lördag 31 juli 2010

Pärlan i lakritsremmen av Boj Kewenter

Den här boken ryckte jag åt mig precis innan jag tänkte lämna biblioteket. Vilken tur att jag gjorde det, för det var en mycket trevlig bok att läsa. Den handlar om Olga som blivit pensionär och njuter av livet som pensionär. Äntligen kan hon tänka tankar klart. Äntligen är hon sin egen. Hon kan utforska bibliotekets alla böcker skrivna av kvinnliga författare! Jag tycker det var uppfriskande att läsa om henne och nu kan jag inte låta bli att längta till jag själv blir pensionär! ;)

Betyg: 4 av 5
-~-~-~-~-~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Pärlan i lakritsremmen
Författare: Boj Kewenter
Antal sidor: 176
Förlag: Damm förlag
ISBN: 91-7130-154-2

2 kommentarer:

Boklusen sa...

Den boken låter trevlig!! Visst kan vi bokslukare se fram emot att bli pensionärer också även om det är länge kvar. Tänk vad vi ska hinna läsa mycket då....

Boktokig Eva Boström sa...

Ja, tänk vad det ska läsas! Då behöver man nog en sådan där väska som man drar i alla fall!