måndag 5 juli 2010

Pansarhjärta av Jo Nesbø

Det är en mycket spännande bok, som är rätt så brutal ibland. Jag blir lite lätt illamående när jag läser de detaljrika beskrivningarna av de hemska, hemska morden. Men jag måste säga att denna bok var så mycket bättre än mina förväntningar på den. Första gången som jag läste en bok av Jo Nesbø om Harry Hole så gillade jag den inte. Det är tur att man kan ändra sig eller rättare sagt hitta andra böcker med samma karaktär som man tycker om. Denna läsning gör att jag måste revidera min bild av Jo Nesbøs böcker och ta och läsa fler!

Betyg: 4 av 5
~-~-~-~--~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Pansarhjärta
Författare: Jo Nesbø
Antal sidor: 647
Förlag: Piratförlaget
ISBN: 978-91-642-0324-3

1 kommentar:

Bävern sa...

Tack återigen för det superfina bokpaketet! :)Jag kan meddela att masken och ljuset har använts med mycket avslappnande effekt och att godiset och kakorna försvunnit ;) Jag har även läst "Vad är så skört..." som jag verkligen gillade! :)
Kramar/ Lina