måndag 10 maj 2010

Ett annat liv av Per Olov Enquist

Jag tyckte bäst om Ett annat liv i början och i slutet. Kanske var det att han kändes personligare i början och i slutet. Kanske det var att i början handlade det mycket om mina hemtrakter och sätt att prata som kändes hemtamt och trevligt. Kunde rent av höra min pappa ibland. Visst var det bitvis tungt att läsa boken. Med det menar jag att det krävdes en del av mig som läsare, men det var ett vackert språk. (Vilket vi bokchatten var överens om!)
Enquist, P - Ett annat liv - 13018935
Det är Per Olov själv som läser den i ljudboksformatet och han har en mysig röst att lyssna på. Jag hörde en del av boken, men var sedan tvungen att läsa resten själv för att hinna läsa klart den till bokchatten. Jag kan varmt rekommendera att lyssna på boken.

Betyg: 4 av 5
-~-~-~-~-~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Ett annat liv
Författare: Per Olov Enquist
Antal sidor: 530
Förlag: Norstedts
ISBN: 978-91-1-301893-5

1 kommentar:

Anonym sa...

Spännande! Verkar själv vara inne i en biografiperiod just nu och den här är definitivt på min läslista!