söndag 7 mars 2010

Mellan liv och död - En kirurgs berättelse av Gabriel Weston

Gabriel Weston berättar om sitt liv som kirurg. Hon berättar om om sina tvivel och om sina upplevelser med patienter. Hon berättar öppenhjärtligt, uppriktigt och med empati. En fascinerande bok!!! Svårt att beskriva, men den var riktigt bra! Man får en insyn i kirurg-världen.

Betyg: 4 av 5
-~-~-~-~-~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Mellan liv och död. En kirurgs berättelse
Författare: Gabriel Weston
Antal sidor: 205
Förlag: Alfabeta
ISBN: 978-91- 501-1238-2

4 kommentarer:

EvaB sa...

Läste om boken i någon av dagens morgontidningar och bestämde mig först att den måste jag läsa! Sedan beskrevs hur bloddroppande boken är och då drog jag öronen till mig...

Boktokig Eva Boström sa...

Jag tyckte inte alls att det var så bloddroppande. Klarar man av att se Cityakuten och liknande på TV, så klarar man definitivt av att läsa denna bok.

Fru E sa...

Jag har också sett den boken, men tycker den verkar bra mysko... Men ovanligt yrke att läsa en biografi om så det kanske ändå kan vara nåt?

Boktokig Eva Boström sa...

Jadå, det tycker jag. Läs den!