söndag 28 februari 2010

Karlstads zoologiska av Hanna Hellquist

Det är en kul idé att i princip varje kapitel har en historia om ett djur, samtidigt som Karlstads zoologiska berättar om Hannas barndom och relationen med hennes nyckfulla pappa. Boken är inte sentimental men man anar en stark relation mellan Hanna och hennes pappa. Den är stundvis ganska svart samtidigt som det är humor med. Den är lättläst, men man får lite att fundera på!

Till sist kan jag inte låta bli att konstatera... det var verkligen en mängd djur som passerade hennes barndom!

Betyg: +3 av 5

~-~-~-~-~-~-~~-~-~-~-~-~-~-~-~
Titel: Karlstads zoologiska
Författare: HannaHellquist
Antal sidor: 261
Förlag: Bonnier Pocket
ISBN: 978-91-7429-058-5

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men kära du: hon heter ju HANNA Hellquist!

Boktokig Eva Boström sa...

Haha... jag undrar var mina tankar var någonstans när jag skrev. Nu har jag ändrat! Tack för att du gjorde mig uppmärksam på detta!