söndag 1 november 2009

Vansinne av Dean Koontz

Jag slängde mig över en bok av rysarmästaren Dean Koontz i sann Halloween-anda. Men tyvärr måste jag säga att denna inte höll måttet. Dessutom så visade det sig vara en thriller inte en rysare.Visst var det en läskigt scenario att en man får en lapp där det står att om han inte tar lappen till polisen så kommer en unga, förtjusande lärarinna att dö och om han tar lappen till polisen kommer en gammal kvinna som gör välgörenhetsarbete att dödas. Men jag blev ändå inte fångad. Jag tror det var första kapitlet som handlade om en alkolist som drack för sin döda granne och berättade om varför, som fick mig på fel humör för boken. Boken har ett högt tempo och det är nog räddningen.

Betyg: -3 av 5

-~-~-~-~-~-~-~~-~-~-~-~-~-~-~-~
Titel: Vansinne
Författare: Dean Koontz
Antal sidor: 396
Förlag: Bra Böcker
ISBN: 978-91-7002-286-9

1 kommentar:

Annika sa...

Jag läste mycket av Koontz tidigare, men nu har det säkert gått mer än tio år sedan sist. Inte fick jag någon direkt lust att återuppta kontakten efter att ha läst din recension, men som tur var så finns det otroligt många bra böcker där ute som bara väntar på att bli lästa.

Ha det gott!