måndag 12 oktober 2009

Bokcirkelbok vald - Vill du vara med i läsecirkel på nätet?

Jag har velat lite fram och tillbaka, men så lyckades jag besluta att den första boken får bli Moln över Arcadia av Jojo Moyes. Jag är själv så sugen på att läsa den eftersom jag läst en bok av henne tidigare som jag tyckt om. Boken finns som pocket. Jag hoppas att ni inte redan har läst den! I annat fall kan ni ju i alla fall vara med och prata om den!

Det ska bli kul att pröva på en läsebaserad läsecirkel också. Det är första gången för mig med! Tänkte att vi kunde köra ett chat-bokprat när vi läst boken. Återkommer med mer detaljer kring det senare.

Jag funderar lite om vilket datum som kan passa att vi läst den till. Kanske söndagen den 8 november? Eller behöver vi kanske längre tid på oss? Vad tycker ni?

Och så kommer vi till frågan... vilka är med???

9 kommentarer:

Rondine sa...

Sa ju det.
Är självklart med.
Kan jag göra som någon annan sa,
lägga upp en länk hit?
Kanske det blir flera som vill vara med?
Känner inte till författaren el.
boken, men det blir säkert bra.
Litar på dig.
Datumet är ok.

Unknown sa...

Boken har jag inte läst och datumet blir bra. Detta ser jag fram emot. Kul!

violen sa...

Vill göra ett försök även om jag är med i andra läsningar men blev lite nyfiken på boken som jag aldrig hört talas om. Finns dock på mitt hembibliotek, men jag får inte tag på den förrän den 22 okt då de öppnar igen efter byte av datasystem, så 8 nov är bra!
Jag provar!

cecce sa...

Jo..jag gör ett försök att vara med även om tiden är knapp. Länkade till dej från min blogg och hoppas det är ok.
Nu ska jag försöka få tag i boken bara...
Kram

Johanna sa...

Det låter som en jättebra idé. Men jag hinner inte vara med på den första. Siktar på att börja när ni börjar eran nästa bok då:)

Mrs E (ibland Grefvinnan) sa...

Tack för ditt svar, jag är på, missar dock den här första boken.

Åh vad roligt med en bokcirkel!

Jag finns på både http://missesblogg.blogspot.com och http://whatyoureadin.blogspot.com

Rondine sa...

Har börjat läsa så smått, har bara hunnit några sidor.
Låg i sängen och läste och blev alldeles för trött, hade läst ut en annan bok dessförinnan.
Ska försöka vara noggrann och göra anteckningar så att jag inte missar något...
Har du läst den ännu?

violen sa...

Hmm, har nu läst en del sidor i bokcirkelboken och måste säga att det inte alls är något för mig, tyvärr! Men jag ska ändå läsa vad andra skriver om den och kanske jag hakar på nästa bok!

Unknown sa...

Jag har läst lite över 100 sidor och nu börjar bokenfastna mer. Tur att jag inte gav upp för jag tror att den har något att ge.