torsdag 25 juni 2009

Allt för min syster av Jodi Picoult

Boken handlar om 13-åriga Anna som anlitar en advokat. Hon är sin systers donator och vill få rätt att själv bestämma över sin kropp. Hennes syster har en ovanlig typ av leukemi och Anna har fötts för att hjälpa sin syster.

Hela boken sitter jag och tänker: "Hur kan man göra så mot sitt barn?" Jag försöker känna efter om jag skulle kunna låta mitt ena barn vara donator åt det andra. Men hur skulle jag kunna låta det ena barnet plågas? Även om det innebär att det andra barnet skulle dö.

Det här är en bra och välskriven bok om ett intressant ämne. Jag tyckte om att man fick följa alla de olika personernas tankar i de olika kapitlen. Man får lite olika synvinklar och det ger ett annat djup!

Betyg: +4 av 5

-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Allt för min syster
Författare: Jodi Picoult
Antal sidor: 375
Förlag: Månpocket
ISBN: 91-7001-346-2

1 kommentar:

Pia sa...

Hej!
Så du har läst den nu. Visst är det intressant när man får en inblick i hur de olika familjemedlemmarna upplever den jobbiga situationen.
Ha en bra dag!
Pia