lördag 2 maj 2009

Man överlever, jag lovar av Eva Swedenmark

Jag har upptäckt en bra författare. En författare som gör att min Att-läsa lista ökat betydligt! Jag måste ju läsa alla böcker som hon skrivit nu!
Den här boken är en ungdomsbok som handlar om Johanna vars tillvaro förändras efter sommaren. Hennes förälskelse Björn har blivit tillsammans med den person som hon inte tål. Hennes mamma och pappa kommer inte sams där hemma. Hennes bästis My verkar också ha förändrats efter hennes Greklandsresa.
De här är en bok som jag är säker på att jag hade älskat som tonåring. Jag växlar över till min tonårsdel av mig när jag läser den. Har svårt att låta den ligga när annat ska göras här hemma, vill läsa den klart. Eftersom den är tunn så läser jag snabbt ut den!
Betyg: 4 av 5

2 kommentarer:

Nathalie sa...

Den kan nog vara bra :) Kanske något att låna hem? :) Jag vet inte vilka böcker du gillar, men om du gillar självbiografier så måste du läsa (om du inte redan gjort det) en blomma i afrikas öknen, av waris dirie. Den var ruskigt bra!

Annika Estassy sa...

Ja, Eva är duktig!