onsdag 1 april 2009

Jag vill inte dö, jag vill bara inte leva av Ann Heberlein

Det här är en riktigt, riktigt stark bok. Ann skriver och berättar om sin sjukdom, bipolär typ 2, och försöker förklara hur det är att inte vilja leva, men att kämpa för att inte ta livet av sig. Att försöka hänga sig fast vid kärleken till sina barn för att tvinga sig själv att fortsätta leva. Den här boken berörde mig på djupet! Ann släpper in mig i sin mörka värld utan reservationer. Jag tycker att hon är så modig som vågat skriva denna bok. Jag är verkligen tacksam att hon gjort det!

Betyg: 5 av 5

3 kommentarer:

Ango sa...

Jag tyckte den här boken var underbar. Hon är verkligen stark och modig som skrivit boken.
Jag fascinerades över hennes språk i boken. Det var otroligt!

Annika Estassy sa...

Vad fick er att vilja läsa just den boken? Recensionerna? Rekommendationer? Personliga skäl? Har själv inte läst den ännu men är nyfiken över vad som styr våra bokval.

Boktokig Eva Boström sa...

Titeln! Titeln fångade mig direkt!