torsdag 7 januari 2021

Bara på besök av Beth O’Leary

Vilken tur att jag plockade upp denna just nu. Det var precis vad jag behövde läsa. Jag fnissade, suckade lyckligt och bara njöt. Det var så lätt att slukas av berättelsen.

Jag älskade verkligen att läsa om de två huvudpersonerna: 79-åriga Eileen som bor i Yorkshire, vars man lämnat henne, och som är på jakt efter någon ny i byns skrala utbud. Om hennes 30-åriga barnbarn Leena i London, som har brutit ihop på jobbet och beordras att ta tjänstledigt i 2 månader. Det är med ett leende jag läser om när de byter liv under två månader. 

Det är inte bara glatt och lättsamt utan det finns sorgliga delar också, som sticker till. Ingen glädje utan lite sorg. 

Berättelsen hade allt vad jag hade kunnat önska av en feelgoodberättelse. Den var rent nöje att läsa!


Förlag: Printz Publishing 

Inga kommentarer: